الجمعة 05 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

«حبتها آه هي الحياة».. حمو بيكا يتغزل في زوجته بعيد الحب

حمو بيكا
حمو بيكا

وجه مؤدي المهرجانات حمو بيكا رسالة إلى زوجته في عيد الحب، وذلك عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام".

وقال حمو بيكا في منشوره: “حبتها آه هي الحياة من غيرها عيشتي مش حلوة، وبقولها ليكي أنا دوبت فيك بوصف حلاوتك في غنوة، شمس المجرة أم تاج وش الخير عليا ربنا يديمك في حياتي وديما سند وظهر ليا”.

تصريحات حمو بيكا 

وفي وقت سابق، وجه حمو بيكا رسالة لأصدقائه في وسط المهرجانات الشعبية، ومنهم المؤدي حسن شاكوش وعمر كمال، قائلا أنهم إذا تعاونوا في أغنية واحدة سيحققون نجاحا كبيرا. 

إذ صرح حمو بيكا في حواره ببرنامج "ورقة في ملف" مع الإعلامي هيثم بسام، المذاع على قناة النهار، فيما يخص تعاونه مع شاكوش وعمر كمال: “إحنا لو اجتمعنا إحنا التلاتة مش هيبقى فيه حد على الساحة لو مكنتش هتزلزل العالم بحق، أنا بقولهم إحنا لو اجتمعنا في أغنية، مصر مش هتسمع غيرنا تاني، إحنا عملنا أغاني كتير ناجحة ومنها شمس المجرة وصاحبي ده دراعي”.

أما عن الخلافات بين بيكا وزملائه، فقال: “ممكن أرد عليهم، بس ردي بيبقى مش قصدي حاجة، وبيزعلوا مني ومبرضاش أرد غير في وقت معين وهما إخواتي وبحبهم”.

كما تحدث عن المهن التي عمل بها قبل الغناء، قائلا: “كنت بعمل أغاني وبنام في الصحراء وكنت بشتغل نجار مسلح والأغاني بتاعتي شغالة وبردو وأنا سواق توكتوك ومسبتش التوكتوك، وأنا ببيض محارة وبمشي في الشارع أسمع الأغاني بتاعتي في الشارع”.

اقرأ أيضاً:"اتعافيت على نفسي".. أحمد العوضي يكشف تفاصيل مرضه وموعد خروجه من المستشفى

تم نسخ الرابط