الأحد 06 أكتوبر 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

عمرو يوسف: الوقوف قصاد نور الشريف ليه رهبة وكندة علوش أم ممتازة

عمرو يوسف
عمرو يوسف

تحدث الفنان عمرو يوسف عن تفاصيل بداية دخوله مجال التمثيل، كما كشف كواليس اول مشاهده في مسلسل " الدالي" ورهبته من الوقوف أمام الراحل نور الشريف، كما تحدث عن ابطال فيلمه الجديد "شقو".

تصريحات عمرو يوسف 

قال عمرو يوسف في تصريحات تليفزيوني:" الوقفة قدام أستاذ نور  الشريف ليها رهبة أنا،  مكنتش متخيلها أول ما توترت قلتله هروح الحمام طبعًا هو فهم، وقفت في الحمام وشجعت نفسي وغسلت وشي، وطلعت عملت المشهد".

عمرو يوسف وكندة علوش


و عن زوجته كندة علوش قال عمرو يوسف :" هي أم ممتازة ماكنتش بحلم  بأم لأولادي زيها، واللي في قلبها على لسانها وممكن تنفعل بسرعة ولكن من ساعة ما اتجوزنا وأنا هديت الحكاية دي".

عمرو يوسف يتحدث عن أبطال فيلم شقو 

وقال  عمرو يوسف عن أمينة خليل: “ممثلة جريئة وقدرت تعمل دور مختلف عنها في فيلم شقو وصديقة عزيزة عليا ونجحنا سوا في مسلسل جراند أوتيل ومحمد ممدوح بيحب شغله جدًا وبيفضل خايف من أول مشهد  لآخر مشهد بيعمله لكن هو من الممثلين العظماء واللي بستمتع بالشغل معاه وهو صاحب جدع جدًا”.
 وعن دينا الشربيني قال عمرو يوسف:" دينا شخصية كريمة على المستوى الشخصي  وموهوبة وممثلة قوية جدًا ومجتهدة  وربنا مديرها قبول غير طبيعي ، أما يسرا  دي ست الستات على المستوى الفني هي سوبر ستار ومحدش يقدر يتكلم عنها ولا ينافسها وعلى المستوى الإنساني هي أجدع الناس ومهتمة جدًا وبتحب صحابها وبتحب تساعد جدًا".

اقرأ أيضاً:عمرو مصطفى: أنا فنان عالمي وعندي ألحان في جميع أنحاء العالم

 

تم نسخ الرابط