الجمعة 04 أكتوبر 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

لإجباره على توقيع إيصالات أمانة.. تأجيل محاكمة المتهمين بخطف شاب في الجيزة

محكمة
محكمة

أصدرت محكمة جنايات بالجيزة، اليوم قرار بتأجيل محاكمة المتهمين في واقعة خطف شاب من داخل مطعم لإجباره على توقيع إيصالات أمانة، في شارع كورنيش النيل وذلك إلى جلسة 29 يونيو لسماع شهود الإثبات.

خطف شاب في الجيزة 

عقدت الجلسة برئاسة المستشار مدحت فاروق خاطر وعضوية المستشارين محمد فريد وحسين محمود فخرى، وكانت التحقيقات في القضية التي حملت رقم 18673 لسنة 2023 بينت اختطاف المتهمين المجني عليه على يد المتهم "س.إ" وآخرين.


كما اوضح  المجني عليه خلال التحقيقات: "اللي حصل إني اعرف المتهم ويدعى  (س. إ) من حوالي 16 سنة، كانت بتربطني بيه علاقة عمل بالإضافة للجيرة، وكان فيه بينا شغل كتير  وفي شهر 2022/12 عرفني على واحد اسمه (س.س) وخلاني أثق فيه في إني هعرف استثمر معاه فلوسي، مشيرا أنه وتابع: لما اتعرفت عليه طلب منه مبلغ مالي خمسة ملايين وتسعمائة ألف، مقابل إنه يشغلها في مول تجاري في الشيخ زايد، ويشتري فيلا في كومبوند يعيد بيعها تاني في مقابل ربح ثابت وقدره 150 ألفًا، وبعدها بشهر فعلًا طلعلی صافي الربح ده، وقالي لو عايز أعملك مصلحة تانية من محل تجارى وتجارة في فيلا بنفس ذات الكومبوند المكسب بتاعها هيبقی زیادة، بس هيتأخر شویة، وساعتها هو عرض عليا أصل المبلغ وقدره 5900000، وأنا رفضت عشان أقبل بالعرض التاني، وآخد الربح بتاع الفلوس دي".


اقرأ أيضا: محاكمة المتهمين بـ استعراض القوة والتلويح بالعنف بمنشأة القناطر..اليوم
 

تم نسخ الرابط