الأحد 06 أكتوبر 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

نجوى إبراهيم: "بقالي شهرين بجري في موضوع مرضي مع ولادي وفرحانة إني فضفضت معاكم"

نجوى إبراهيم
نجوى إبراهيم

كشفت الإعلامية نجوى إبراهيم الشهيرة بلقب ماما نجوى، عن تفاصيل إصابتها بمرض السرطان للمرة الأولى، حسبما أعلنت مؤخرًا خلال برنامجها الإذاعي بيت العز.

قالت نجوى إبراهيم خلال برنامج بيت العز عبر إذاعة نجوم FM: "قعدت أقول ليه أنكد عليكم؟ ما كل واحد فيه اللي مكفيه، وليه أطلع أقول كده؟، ما أنا بقالي شهرين بجري في موضوع مرضي مع ولادي وعيلتي".

تصريحات نجوى إبراهيم عن مرضها

وأضافت نجوى إبراهيم: "فرحانة إني فضفضت معاكم وممكن تسامحوني من غير ما يكون عندكم ذرة شك في حبي واحترامى ليكم وكل واحد فيه اللي فيه، مش عايزة أقلبها عياط".

كانت نجوى إبراهيم قد تصدرت تريند مواقع التواصل الاجتماعي في الفترة الماضية بعد حديثها للمرة الأولى عن إصابتها بمرض السرطان وتفكيرها في الأعتزال قريبًا، وقالت خلال برنامجها بيت العز: "ما تروحوا تتعالجوا يا جماعة.. إنتوا عايزيني أعتزل؟ ما ضروري الواحد يعتزل هو هيقعد طول العمر يكلمكم؟ ممكن أعتزل الأسبوع اللي جاي لإني اتخنقت مش على آخر عمر الواحد ياخد الانتقادات دي كلها، بالراحة على نفسكم".

سن نجوى إبراهيم

كشفت نجوى إبراهيم عن عمرها، قائلة: "عندي 80 سنة وغلبانة وعيانة، وعندي سرطانات، وعاملة 7 آلاف عملية، وهعتزل وهموت قريب، هدوا نفسكم والنبي، أنا مش جاية أربي عيالي، أنا جاية فرحانة بيكم ومبسوطة وبتشرف بكلامي معاكي.. حبوا بعض شوية".

اقرأ أيضًا: تفاصيل الأيام الأخيرة في حياة صلاح شقيق شريف رمزي.. أصيب بمرض خطير

تم نسخ الرابط