الثلاثاء 16 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

نجلاء بدر: فوجئت بنجاح مسلسل "صوت صورة" وأمي كانت ضرتي

نجلاء بدر
نجلاء بدر

تحدثت الفنانة نجلاء بدر عن بعض التفاصيل عن حياتها الشخصية، والفنية، وذلك خلال تصريحات تليفزيونية ببرنامج تفاصيل مع الإعلامية نهال طايل.

وكشفت نجلاء بدر عن علاقتها بوالديها خلال مرحلة طفولتها، وقالت: "كنت قريبة من بابا جدا، وأنا طفلة، وماما كانت بالنسبة لي ضرتي، بابا كان عقلاني جدا بيكلمنا بالحكمة، ومبيحبش يتحكم في قراراتنا،  وأما كنت بعمل حاجة غلط بسبب  قراراتي بيقف جنبي، وماما كنت بحبها بس كنت بحسها العنصر الشرير في البيت، مع إنها حنينة بس بابا أحن".

كما أوضحت أنها مستعدة لتقديم أي دور لأن الممثل لازم يعرف يقدم أي دور بيتعرض عليه، وقالت: "أنا بشوف أن أنا ممثلة فلازم أكون بعرف أعمل كل الأدوار، الممثل لازم يعرف يجسد شخصيات أخرى، في أعمار أخرى، في مراحل أخرى، بظروف أخرى".

وتابعت نجلاء بدر: «اللي هيخليني أعمل مواصفات ست في مسلسل ما أعمل جدة، ما أعمل مجنونة، أنا بعتبرها تمثيل وملهاش علاقة أنا نفسي أطلع ازاي لأني مبمثلش نفسي أنا بمثل شخصية أيا كان ظروفها إيه، متجوزة مطلقة، عندها أولاد معندهاش أولاد».

وردا على أنباء انفصالها عن زوجها محمد عفيفي خاصة أنه قال إنه هيطلقها لو وزنها زاد، وقالت: “كان بيهزر، دا هو اللي تخن، أنا بذله بسبب الجملة دي”.

وتابعت:  “جزء من حبي له هو خفة دمه وبساطة الأمور عنده، وحنين وعشرته حلوة وكريم الأخلاق، وعنده مميزات كتيرة وربنا عوضني به، وهو الأب والزوج والابن”.

وعن مسلسل صوت وصورة قالت نجلاء بدر: "اتفاجئت بنجاح مسلسل صوت وصورة ومتوقعتش أنه يحقق نسب المشاهدة والضجة دي بسبب أحداث فلسطين، يعني مكنتش متوقعة أن حد يشوف المسلسل أو يسمع عننا ودة اللي فاجئني".

إقرأ أيضا:محمد ممدوح: أمينة خليل مجتهدة وأنا تعبت تامر حبيب في جراند أوتيل

تم نسخ الرابط