الخميس 22 أغسطس 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

دعمًا لوالدته المصابة بالسرطان.. خالد سليم يفاحئ الجمهور بحلق شعره على الهواء

الفنان خالد سليم
الفنان خالد سليم

فاجأ المطرب خالد سليم جمهوره، وأقدم على حلق شعره على الهواء، تضامنا مع الدته المصابة بمرض سرطان الثدي، وذلك خلال حلوله ضيفًا ببرنامج “كتاب الشهرة” الذي يقدمه الإعلامي علي ياسين. 

خالد سليم يعلن تضامنه مع والدته


وأعلن المطرب خالد سليم تضامنه مع ولدته وحلق شعره بالكامل، ودخل في نوبة بكاء شديدة حزنا عليها، وقال: “أنا عايز أعمل حاجة كان نفسي أعملها، ولكن كان عندي التزامات مخلتنيش أعملها، أنا بعتذر للالتزامات اللي جاية وبعلن تضامني التام لماما بعد إصابتها بالسرطان”.

وتابع خالد سليم: "وبدعي لها ولكل اللي جالهم المرض اللعين ده، وكل الناس اللي فقدت حد من أسرتها وأحبابها بسبب المرض القذر ده.. وربنا يخليكي لينا يا ماما، إنتي لو روحتي كلنا هنضيع يا ماما".

المطرب خالد سليم
المطرب خالد سليم

وتحدث المطرب خالد سليم عن تفاصيل مرض والدته، مشيرا إلى أنه أصيب برهاب الموت، بعد فقدان والده، وقال: "أنا بعد ما فقدت الوالد، ابتدينا ناخد بالنا من ماما وبقينا نعمل ليها فحوصات طول الوقت فاكتشفنا المـرض، فكانت صـدمة لينا كلنا بس كان لازم نكتم تعبـنا عشان هي متتـعبش، بس هي كانت أقوى مننا وقالت أنا عيشت كويس فلو دي هتبقا نهايتي أنا راضية، وأستأصلت ثديها بس الحمد لله، وابتدا التعب يبان على وشها شكلها كبر بس لسة زي القمر".

اقرأ أيضا.. خالد سليم عن أحداث غزة: “قلبي موجوع وبيتقطع مش عارف أتكلم”

تم نسخ الرابط