الثلاثاء 16 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

مصطفى كامل: "ليه اتحدف بالطوب علشان بشوف شغلي"

مصطفى كامل وأعضاء
مصطفى كامل وأعضاء نقابة الموسيقيين

أعرب الفنان مصطفى كامل عن حزنه الشديد بسبب الانتقادات التي تعرض له منذ توليه منصب نقيب الموسيقيين، مما جعله يلمح بالاستقالة من منصبه.

قال مصطفى كامل أثناء وجوده في منزله بحضور أعضاء النقابة، منهم الفنانة نادية مصطفى وحلمي عبد الباقي: “أنا بتحدف بالطوب في كلامي وأنا مؤلف، وفي لحني وأنا ملحن، وفي غنايا وأنا في حفلة، الناس مالهاش دعوى زوري كان تعبان وتقولك صوته زى الزفت، كفاية طوب عليا في شقايا، أنا ليه اتحدف بالطوب في النقابة؟ أنا سيبت بيتي وعيالي وكبرت في السن”.

زيارة أعضاء مجلس نقابة الموسيقيين لمصطفى كامل

زيارة أعضاء مجلس نقابة الموسيقيين لمصطفى كامل

وأضاف مصطفى كامل: “ولما نيجي نحمي البلد من أي مصنف يقولك حرية تعبير، ولما نسيب حرية التعبير يقولك أنت اللي سيبت، عمالين نتخبط وكل أهدفنا بنعلنها، وأنا بعلنها ولا أتخن شنب فيكي يا مصر يزايد على حب مصطفى كامل لمصر، ولا مصر جابت حد شايل كفنه على إيده زي مصطفى كامل”.

واختتم حديثه قائلًا: “إحنا كفانيين اتعودنا على اللي بيهدم، ولكن بتكلم على مؤسسة خدمة زى نقابة المهن الموسيقية اللي نهب فيها متسجنش، اللي سرقها متسجنش، فاللي رعاها ورعى ربنا يتشتم؟ مين يقبل بكده؟ لو قبلت بكده أبقى راجل وضيع، لازم نأخذ إجراءات فمن يحاولون هدمها، دول بيهدموا 100 ألف أسرة”.

اقرأ أيضًا: تحقيق نديم وصية والدته.. نهايات سعيدة لأبطال مسلسل حالة خاصة

تم نسخ الرابط