الثلاثاء 16 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

شادي شامل: لبس الراجل للحلق موضة والناس لازم تخاف من الجواز

شادي شامل
شادي شامل

رد الفنان شادي شامل على الانتقادات التي تعرض لها الفتى الماضية، بسبب ظهوره مرتديا حلق، كما كشف عن رأيه في فكرة الزواج ومواصفات فتاة أحلامه.

تصريحات شادي شامل 

قال شادي شامل في تصريحات تليفزيونية:"ممكن الفنانين يعملوا بوتوكس، ولكن لو عملية التجميل هتخلي شكلك وحش متعملهاش، أما بالنسبة للحلق  فهو موضة للرجالة بلبسه في العروض الخاصة، لكن في البيت بلبس جلابيه عادي".

وأضاف شادي شامل: “السر في انتشار موضة الحلق، هي إنها طول عمرها موضة برا مصر ولما الناس بدأت تقرأ عرفت أن الحلق كان معمول للرجالة المحامين زمان، ولما عملت سيرش اكتشفت أن الحلقان دي للرجالة مش للستات”.

شادي شامل يتحدث عن الزواج 

وكشف شادي شامل  عن رأيه في الزواج، قائلا: “ دلوقتي لازم الناس  كلها تخاف من الجواز،  لأن نسب الطلاق عالية وكله بقى يتجوز ويطلق ويرمي عياله، وأنا ليا صحابي مبيحبوش يتجوزوا علشان بيشوفوا أصحابهم بيطلقوا كتير وان دة بقى مشهد معتاد”.

مواصفات فتاة أحلام شادي شامل 

وعن مواصفات فتاة أحلامه، أوضح شادي شامل:" لازم تكون إنسانة هادية وطبعها هادي  ومحترمة، وعندها أصل والأصل ده مش بيتقاس بالفلوس، ولكن بالتربية، وتحترم جوزها، وتكون جميلة الرسول قال كدة".

يذكر أن شادي شامل اشتهر بتقديمه شخصية الفنان الراحل عبد الحليم حافظ في مسلسل العندليب، عام 2006 بوشارك فيه مجموعة  من الفنانين أبرزهم عبلة كامل، كمال أبو رية، محمد الشقنقيري، لقاء الخميسي، ومجدي كامل ومن تأليف مدحت العدل ومن إخراج جمال عبد الحميد.
اقرأ أيضاً:إلهام شاهين: "مرتبطة بالسيدة العذراء ومريم أكتر سورة بحبها في القرآن"

تم نسخ الرابط