الجمعة 05 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

«شقيت كتير من طفولتها ومحدش له فضل عليها».. جيني كامل تدافع عن شيرين عبد الوهاب

جيني كامل وشيرين
جيني كامل وشيرين عبد الوهاب

نشرت جيني كامل، طليقة الشاعر الغنائي أمير طعيمة، عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، تدافع عن الفنانة شيرين عبد الوهاب جراء أزمة شقيقها وحسام حبيب بسبب التسجيلات المسربة. 

حيث قالت: «كلمتين حق لوجه الله.. شيرين عبد الوهاب من أكثر الشخصيات شوفتها في الوسط الفني طيبة وجدعة وبسيطة».

 

منشور جيني كامل عن شيرين عبد الوهاب 

 

منشور جيني كامل عن شيرين عبد الوهاب

وأضافت جيني كامل: «شقيت كتير من طفولتها ومحدش له فضل عليها غير موهبتها ونفسها بل بالعكس لها أفضال على ناس كتير وبدون مقابل»، متابعة: «تقريبا أنا الوحيدة اللي هاجمت حسام في أزمتها قدام كل الناس في وقت تقريبا كل الناس كانت بتقول هيتصالحوا وفعلا أتصالحوا بعدها».

جيني كامل وشيرين عبد الوهاب

وتابعت: «قابلتها السنة اللي فاتت في الرياض في حفلة الموجي في فواصل المطربين.. حسام شافني خرج قالت له بقولك إيه بتحبني وبتدافع عني إلا چيني.. وفعلا قلت لها لو موتوا بعض أنا مش هتدخل».

 

جيني كامل تدافع عن شيرين عبد الوهاب 

 

جيني كامل تدافع عن شيرين عبد الوهاب

وأوضحت جيني كامل، أن في أزمتها الأخيرة مع طليقها أمير طعيمة كانت الفنانة شيرين عبد الوهاب من أوائل الداعمين لها، قائلة: «في أزمتي الأخيرة شيرين من القلائل اللي طلبتني وألحت وقالتلي كلام قمر يضحك موت ويبكي في نفس الوقت  صحيح ممكن ما نتقابلش كتير بس ممكن نرغي بالساعات في مكالمة كانت بتهزر على نفسها.. لأنها كانت أطلقت بالفعل من حسام وسألتها أنتي قاعدة مع مين قالت خالاتي ما تيجي تتعشي معانا».

شيرين عبد الوهاب

وأضافت جيني كامل، في منشورها: «كل ده لازم يتقال في حق واحدة عمري ولا عمرها ما كان لنا مصالح مع بعض بتحبني وبحبها من غير شروط.. هي فعلا في أزمة وأنا مش عايزة أعرف مين سبب ولا وقت لوم للبنت بس وبكل أمانة أنا قعدت مع أمها وأختها وأخوها وما شوفتش منهم غير أنهم ناس طيبين وعايزينها مبسوطة».

 

شيرين عبد الوهاب 

 

جيني كامل

وعلقت جيني كامل، في منشورها، على دور المطرب حسام حبيب أثناء فترة زواجه من شيرين عبد الوهاب، قائلة: «وعند نفس رأيي اللي يشوف مراته حالتها الصحية والفنية  بتدهور كده يبقي سبب.. لأنه كان لازم يكون له دور لأنه ولي أمرها حتى بالعافية.. وخصوصا إنها بتحبه وأكيد كانت هتسمع كلامه».

تصريحات جيني كامل عن شيرين عبد الوهاب

وطالبت جيني كامل، من جمهور شيرين عبد الوهاب، مساندتها جراء أزمتها الحالية، حيث علقت: «اقفوا جنبها ولو في حد.. منقذ يتدخل بأيده بقى بعقل بفلوس بنفوذ بسلطة يخش يخلصده اللي أنا بفهمه.. حد يخش يخلص أو هنصحي يوم نعيط بس كلنا».

 

جيني كامل وشيرين عبد الوهاب 

 

أزمة شيرين الأخيرة بسبب التسجيلات المسربة

جدير بالذكر، أن رواد السوشيال ميديا على منصة "إكس"، قد تداولوا تسجيل صوتي مسرب للمطرب حسام حبيب، وهو يطعن في أسرة الفنانة شيرين عبد الوهاب، وأنه لا يشرفه أن تكون تلك العائلة عائلته، واصفًا إياهم بالظالمين لابنتهم.

اقرأ أيضًا:

تم نسخ الرابط