الأحد 06 أكتوبر 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

إياد نصار: السوق رجعني لورا بعد شخصية محمد مبروك ودوري في الممر مقدرتش أتعاطف معاه

إياد نصار
إياد نصار

تحدث الفنان إياد نصار عن كواليس تقديمه شخصية الشهيد محمد مبروك في مسلسل الاختيار الجزء الثاني، الذي تم عرضه في رمضان 2021، مشيرًا إلى أنه رفض تقديم أى شخصية أخرى في نفس السباق احترامًا للشهيد.

قال إياد نصار خلال لقاءه في برنامج ON Set: "لما قدمت شخصية الشهيد محمد مبروك في الاختيار كان هما أول 10 حلقات بس، وأنا كان دايمًا بيكون فيه مسلسل أنا موجود من الشخصيات الرئيسية لإني عندي مشكلة في مصطلح البطولة المطلقة، وساعتها كانت أول مرة أكون موجود في رمضان 10 حلقات بس".

إياد نصار عن كواليس شخصية محمد مبروك في الاختيار 

وأضاف: "وقتها كان معروض عليا مسلسل تاني جنب الاختيار بس أنا قولت لبيتر ميمي أنا مش هعمل حاجة تانية جنبه، مضمنش إيه الشخصية اللى هقدمها واحترامًا للشهيد وأسرته قررت إني مش هطلع غير في 10 حلقات بس في رمضان".

أما عن معايير السوق بعد تقديمه هذه الشخصية، قال إياد نصار: "إني اشتغلت 10 حلقات بس في رمضان ده خلى السوق يرجعني لورا مش فاهم إزاى، بقيت بتعاقب إني حسيت الشخصية واحترمتها ومقدمتش حاجة تانية معاها، بس أنا مش ندمان".

إياد نصار: فيلم الممر من أصعب الشخصيات اللي قدمتها

أما عن دوره في فيلم الممر، قال: "من أصعب الشخصيات اللي قدمتها لوما بقدم شخصية بحاول أتعاطف معاها وأفهم موقفها حتى لو مش مؤمن بأفكارها عشان أبقى حقيقي قدام الناس، إلا الشخصية دي مش عارف أتعاطف معاها ولا قادر أديها أى مبررات، لحد ما وصلت لإني مش هتعاطف معاها بس هصدقها ودي كانت صعبة جدًا في التحضيرات مع المخرج شريف عرفة".

أعمال إياد نصار في رمضان 2024

من المقرر أن يخوض الفنان إياد نصار السباق الرمضاني القادم 2024، بمسلسل "صلة رحم" مع الفنانة ريهام عبد الغفور، والعمل من إخراج تامر نادي، وتأليف أحمد أبو زيد، ويعتبر هذا العمل الثاني الذي يجمعه بريهام بعد مسلسل وش وضهر، الذي حقق نجاح كبير وقت عرضه عبر منصة شاهد في الفترة الماضية.

تم نسخ الرابط