الأحد 07 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

ليلى عبد اللطيف: "توقعت وفاة جدي وزوجي وخطيبي السابق وبريئة من الجن"

ليلى عبد اللطيف
ليلى عبد اللطيف

تحدثت عالمة الفلك اللبنانية ليلى عبد اللطيف، عن علاقتها بالماسونية أو تسخير الجن، مؤكدة أنها ليست لها أى علاقه بهما، موضحة أنها صاحبة إلهام قوي بالأحداث، مثل والدها الذي كان يتميز بإلهامه القوي.

قالت ليلى عبد اللطيف خلال لقاءها مع الإعلامية بسمة وهبة في برنامج العرافة: “والدي كان شيخ أزهر وأنا مؤمنة وبصوم رمضان، ووالدتي بتقولي إن والدي كان عنده إحساس بالأحداث زيي ومكنش بيعلن، وجالي إلهام وأنا عندي 12 سنة إن جدي هيسافر ومش هنشوفه تاني، وفعلًا توفى في الحج، وإني مش هتجوز خطيبي وأنا عندي 17 سنة، وبالفعل جاله سرطان وتوفى، وأنا مبفهمش التوقعات والتنبؤات ولا الجن، أنا بريئة من كل ده”.

تصريحات ليلى عبد اللطيف

وأضافت ليلى عبد اللطيف: “كتير قالوا إن الماسونية بتقولي التوقعات والمخططات، يعني الماسونية بيخططوا وبيقولوا للرئيس السيرلانكي أهرب؟، واللي عايز يعمل مخططات هيعلن عنها؟، وأنا معرفش إزاي الإلهام بيجيلي ولا حد هيعرف غير رب العالمين”.

واختتمت ليلى عبد اللطيف حديثها، مشيرة إلى أنها توقعت وفاة زوجها الأول، وقالت: “أنا عيشت مع زوجي الأولاني 13 سنة ومشافش مني لا جن ولا حاجة، وإلا مكنش هيقعد معايا ساعة واحدة، وجوزي مكنش بيؤمن بالحاجات دي، وتوفى بعد ما جاله فيروس في النخاع الشوكي، وأنا جالي كهرباء زيادة في المخ وكان عندي إحساس أنه هيجي له وعكة صحية”.

اقرأ أيضًا: بطولة طفلة وطابع أوروبي.. معلومات عن فيلم The Goat قبل عرضه في مهرجان الجونة

تم نسخ الرابط