الثلاثاء 16 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

بعد تكريمه.. وليد توفيق : النجاح والغناء في مصر ليه طعم تاني

تكريم وليد توفيق
تكريم وليد توفيق

كرمت نقابة المهن الموسيقية برئاسة مصطفى كامل الفنان اللبناني وليد توفيق، تقديرًا لمشواره الفني.

أعرب وليد توفيق عن سعادته البالغة بتكريمه من نقابة المهن الموسيقية قائلًا: "أعتبر هذا التكريم وساما على صدرى، ولن أنسه طوال حياتي، والنجاح والغناء في مصر ليه طعم تاني".

تكريم وليد توفيق
تكريم وليد توفيق
تكريم وليد توفيق

آخر أعمال وليد توفيق

طرح وليد توفيق مؤخرًا أغنيته الجديدة "أصحاب السعادة" وقدمها باللهجة المصرية بطريقة الفيديو كليب، عبر قناته الرسمية على موقع يوتيوب وكل المنصات الموسيقية، حيث حققت أكثر من مليون مشاهدة على يوتيوب، كما أن الأغنية من كلمات أحمد المالكي وتوزيع محمد عباس وإخراج ساري منير.

وجاءت كلمات الأغنية كالآتي: "إيه الجو الحلو اللي زي ده، بيخلي القلب فرحان كده، بيخلي القلب فرحان كده، والضحكة بتعلى ومطولة، والفرحة معانا ومكملة، والضحكة بتعلى ومطولة، والفرحة معانا ومكملة، الله عالقعدة واللي فيها، ويا بخت الدنيا بينا، ويا حظه اللي يلاقينا، إحنا صحاب السعادة، عارفانا وبتنادينا، والله ما يقطعها عادة، عايشين الدنيا من قلبنا، ومفيش ولا حاجة بتهزنا، لو جالنا الحزن بنطنشه، ويغني معانا ونفرفشه، لو جالنا الحزن بنطنشه، السقفة الحلوة نعلى بيه، ويا بخت الدنيا بينا، ويا حظه اللي يلاقينا، إحنا صحاب السعادة، عارفانا وبتنادينا، والله ما يقطعها عادة".

كما انتهى من تصوير كليب أغنية "مصر يا أم السلام"، حيث قام بتصويرها في الأهرامات، وقدمها في الحفلات بطريقة أغنية سينجل.

وطرح وليد توفيق مؤخرًا أغنية  مع الفنانة اللبنانية يارا "أول وآخر غرام"، عبر قناته الرسمية على موقع يوتيوب والأغنية من كلمات منذر درويش وتوزيع مصطفى عبد الرضا وألحان سليم سلامة.

وجاءت فكرة الأغنية من منذر درويش والتى أهداها لزوجته بمناسبة ذكرى زواجهما ونهاية العام، ويعتبر هذا أول عمل فني يجمع وليد توفيق ويارا.

تم نسخ الرابط